Pencari Masalah

Friday, 27 January 2012

day of the geese

> Hari Angsa atau Antzar Eguna merupakan sebahagian pertandingan ketika festival
   San Antolin, di Sepanyol
> acara ni berlangsung sejak 350 tahun yang lalu
> apa syarat pertandingan ni? memang gila
> peserta2 akan naik bot lepastu lompat dan bergantung/bergayut pada kepala angsa

1.
Photobucket

2.
Photobucket

> untuk buat pertandingan ni lagi syok, leher dan kepala angsa disalut grease
> pemenang akan dikira bila kepala angsa tu tercabut

3.
Photobucket

4.
Photobucket

> menurut sumber, angsa yang digantung tu angsa mati

5.
Photobucket

6.
Photobucket

7.
Photobucket

8.
Photobucket

> dan bila dah menang, pemenang dapat bawak balik angsa yang dimenangi
> pertandingan macamni pun ada, kejam gila

Sources
1, 2

4 comments:

saffiya_aleesya @ echa said...

ni namanya game bodoh..kejam giler..kot yer pun angsa tu dah mati tp takkan laa takda rasa kesian..

miya said...

kejamnya!! aduuhaii napala hati 2 batu sgt.

Original CikTeddy said...

no way! dh mati tu tp jgn la..sedih la cmni >,<

agak masalah said...

@saffiya
memang kejam. cuba gantung orang kampung diorang pulak ke

@miya
jenis x fikir pape punya orang ni

@cikteddy
konon2 nak teruskan tradisi. tradisi merapu